Projekt

Hej!
Först och främst så måste jag tacka för alla fina kommentarer på filmen "Gissa rätt" i förgående inlägg. Vill också tacka för alla ryggdunkningar och uppmuntrande ord som jag fått av vänner och bekanta under veckan pga filmen. Stort tack!

Jag tänkte försöka göra nån slags sammanställning om vad vi egentligen har för projekt pågång och vad vi arbetar med.
Jag och Jocke repeterar just nu olika pjäser på två olika håll. Ronja Rövardotter och Gösta Berlings Saga.

För mer info om dessa pjäser besök:

Gostaberling.blogg.se

Jippikultur.se

Estetnollorna-Projekt
Vi är lite hemliga om vad vi gör av förklarliga skäl förutom med det som är som mest aktuellt. Inspelningen av "Andra Takter" i sommar och höst kommer att ta rejält med tid och ork men förhoppningsvis så öppnar den dörrar till helt nya dimensioner för oss som filmmakare.

Men vad har vi då för planer efter det undrar ni? Jo vi har inte ritkigt kommit överens om vad vi konkret ska göra men vi har väldigt många ideér, skisser,  manusutkast och annat som skrivs lite då och då. Några filmer, några teaterföreställningar och en drös med låtar. Vill inte avslöja för mycket om detta då vi som sagt inte har beslutat nått än.

I sommar är det annars tänkt att föreningen ska ta fart på allvar i och med filminspelningen. Jag har på min fritid jobbat med en hemsida och tror nu äntligen att jag har hittat den perfekta lösningen. Jag känner sjukt sugen på att sätta igång.
En bra hemsida är ju i det närmaste ett måste i dagens hårda kulturklimat.

I Veckan så fick jag lite fler förfrågningar angående den berycktade ES3TA-Boxen som vi ska göra färdigt nån dag. Jag och Jocke tog oss faktist tid och kollade igenom lite gammalt matrial nu på lovet. Vågar inte ge någon tidsplan men det är ju mest en sån där grej som vi bara behöver sätta oss ner nån dag och göra. Om vi har tid och tur så blir det av i sommar om inte så dröjer den lite men den som väntar på nått gott...osv

Ev så ska vi filma av en teaterföreställning i sommar också. Med riktiga kameror och bra ljudupptagning. Det ni!

Nej nu e det dags att ta tag i Gösta Berling!
Godnatt

//Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0