Katrineberg

Jag studerar ju som bekant teater på katrinebergs folkhögskola. Just nu jobbar vi med ett sk Readingprojekt. Det betyder ungefär att man samlar skådisarna och sedan läser dom upp pjäsen, fast på scen och med scenkläder och så vidare. Detta används oftast för att presentera en pjäs eller text som är under produktion inför möjliga finansiärer. Det är en väldigt bra teknik och är oftast väldigt intressant att titta på. Mycket roligare än det låter. Så kanske kommer det att hända när vi gör pjäser och dylikt i framtiden.

Idag så har jag lagt upp några sk "Kommentarer" på några av våra youtubefilmer. Alla med en länk till den här bloggen. Förhoppningsvis så kommer det att generera lite mer trafik här.




På tal om Katrineberg så går förövrigt min vän Romeo också där fast på ett annat program. Han och en kille som heter Christian gör också filmer som ni kan se ett exempel på här ovan.

Nu ska jag prata lite med Jocke via msn.

Hare bra!
//Johan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0