Paddel o grejer!

Det har varit två ganska intensiva dagar och det tycker vi om!
Igår så var jag, Jocke samt 4 andra rövare ute å paddlade längs Gösta kanal ifrån ljungsbro till Bergs slussar. Det var en redig bit men fasen va kul vi hade. Solen stekte på så jag blev bränd i hela ansiktet ajaj. Det var visst något som hette barnens dag, jag minns inte riktigt men när vi kom fram till Berg så var det tusentals människor där. Man kunde bla klättra på klättervägg eller lyssna ifrån musiken ifrån scenen. Vi delade ut reklam.

På flottfärden så följde två stycken fotbollsstjärnor med oss. den ena kände jag igen som Josefine Öqvist. Landslagspelare bla. den andra hade solglasögon så jag kunde därför inte avgöra ifall jag kände igen henne, jaja. jocke kände inte igen nån iaf.

En intressant detalj var att det kom en kille ifrån Corren och ville intervjua Niklas mitt under en av slussningarna. Här är ett intressant utdrag som inte kom med i tidningen:

Reportern: Vad heter du?
Niklas(I karaktär): Jag heter Tjegge!
Reportern: Jaha, döpte verkligen din mamma dig till det?
Niklas(Fortfarande i karaktär): Ja och jag har aldrig förlåtit henne för det!

Det som sades efter det kom med i tidningen idag i ett litet pitoreskt reportage. Jag var uppenbarligen inte den enda som inte riktigt visste vad jag gav mig in på. Ingen av rövarna visste, vilket på sätt och viss var skönt.

Efter paddlingen så följde jag med Jocke medans han handlade in rekvisita till föreställningen. sedan så tittade jag på föreställningen och började studera Viktor som jag ska vara stand in för. Koroegrafin såg överkomlig ut ifall man hinner träna lite med Jocke så. Det svåraste blir nog att hålla koll på vart man ska stå osv men det blir hårdstudering.


Idag så var jag inne och tittade på samma föreställningen igen. Det var hur varmt som helst och ingen skugga att gömma sig i. Inte blev det bättre av att jag hade på mig en svart skjorta. Barnen i publiken verkade ha roligt trots att dom fick sitta 2 timmar i den heta solen.

Efter föreställningen så var jag och Jocke på studiefrömjandet och bokade utrustning. Vi fick allting som vi ville ha vilket känns kalas. Efteråt så blev det lite Location scouting innan vi gick och tittade på vår gamla teaterlinjes slutproduktion med treorna. Den var bra. Flera av dom hade utveklats fast det märktes såklart hur bortskämd man är på Katrineberg.

Imorrn ska jag upp och testfilma föreställningen med min egna kamera. Det ska bli intressant!

Hej Hopp!
//Johan

Kommentarer
Postat av: Saga

Haha!

Det här var fan det bästa på länge!

2009-06-04 @ 15:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0