Fredag!


UJUJUJ!
Det känns som att det händer en massa saker mest hela tiden som man kan skriva om. Det gillar jag. Framförallt om man tänker på vad motsatsen skulle vara. Usch!
Tänkte försöka strukturera upp dagens inlägg lite grann.
Dagens ämnen är:

1800-tals dans
Idag dansade vi olika 1800-tals danser som förberedelse för Gösta Berlings saga. Detta tog endast 8 timmar!!! Jag trodde att jag skulle avlida men det gick bra. Vals verkar vara min grej. Pardans överlag är jag dock inte mycket för, vare sig att dansa eller att titta på. Men man kan ju förstå att det var annorlunda förr då din kanske enda chans till kontakt med det motsatta könet var via dansen. Nuförtiden så har ju internet, dildos och tvn tagit över den funktionen.

Blodsbröllop
Igår så var jag på Teater Halland och såg genrepet av "Blodsbröllop". Skum pjäs. Schysst scenografi. Pjäsen kändes som en timme men var tydligen 2 timmar. Vet inte om det är poitivt eller negativt. Matilda ifrån teaterettan var med och var väldigt bra. Niklas påpekade att Evabritt Strandberg som gjorde en av rollerna var hon som gjorde rösten till Ursula i "Den lilla sjöjungfrun". Niklas har även en Jaques Brel-Låt på sin mobil som hon har sjungit in vilket han påpekade för henne efter föreställningen.

Hemsida
Jag har ända sedan jag kom över ett bra program börjat jobba med en hemsida till Estetnollorna. Mycket tid har gått åt på att lägga in information och få allt att se snyggt ut. Jag har dock länge haft ett problem med designen som bara har vägrat lösa sig men idag så upptäckte jag av en ren slump hur man skulle göra och kanoners blev det. Vänta er nu inte bara världens flashigaste hemsida med en drös effekter och pumpande musik. Jag gör den här sidan helt själv och har begränsad kunskap men jag lär mig. Vi får se när sidan gör entré på nätet.

Regiassistent
Jag kommer att vara regiassistent till teaterettornas slutproduktion "WoMan" som har premiär i slutet av Mars på Katrinebergs Folkhögskola. Det är inte så flashigt som det låter men väldigt kul och jag ser starkt fram imot det.

Estetnollorna på Facebook
Alldeles nyss så startade jag upp en Estetnollorna-grupp på Facebook, så ni som har det får gärna gå med där!
Inte så mycket nytt utan mest ännu ett sätt att kunna nå ut.

Nu är jag helt färdig!
Godnatt!

//BlondinJohan

Kommentarer
Postat av: Pia

Fullt upp med andra ord!

2009-03-14 @ 17:24:19
Postat av: Kakiz

BlondinJohan var mitt påhitt :D Inte så jätte genialt med tanke på att Johan är just blond...men ändå!

2009-03-22 @ 10:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0