Jocke bloggar!!!

Igår var jag på mitt första rep till Ronja Rövardotter vilket var väldigt roligt. Verkar vara ett jättekul gäng. Jag känner visserligen redan hälften av alla, men de andra verkar vara minst lika trevliga som alla andra. Min rollkaraktär heter "Labbas" som i filmen från 80-talet (om jag inte missminner mig) är stum. Men jag har faktiskt en replik. Jag ska inte avslöja hur den repliken är, men den består av ett ord. Hehe...
   Jag frågade de andra i ensemblen om jag har fler repliker, och de svarade "Jag tror att du har nån mer"... så det känns ju roligt. Men ändå så gör det mig inte så mycket. Jag vet iaf att jag har en replik med ett ord i vilket medför att jag måste ha mikrofon... Och att få ha sin egen mikrofon känns mycket bra det - hade varit tråkigt om jag inte skulle ha det faktiskt...

Efter repet träffade jag Jenny, som stod i kiosken när jag spelade Rasmus på luffen. Man kan på sätt och vis säga att det var Johan som "förde samman" henne och mig, eftersom att Johan skulle filma föreställningen den dagen. Och eftersom att han var så jäkla sen så var jag tvungen att gå utanför teatern för att kolla om han var på väg, och utanför stod Jenny och rökte - så då började vi snacka... Tack Johan... eller vad man säger. Hehe
   I alla fall. Jenny och jag gick på stan en stund och glodde i affärer.. sedan drog vi hem till mig och såg på film. Nu vet ju egentligen både Johan och jag att Jocke+Tjej+Stephen King-film alltid slutar konstigt.. men så var det inte den här gången. Så Johan, tänk inte ens tanken!!!

Imorgon är det måndag och min dag är full... Först ska jag till gymmet, sedan ska jag åka till linköping för att köpa en present till min mamma (från min pappa), sedan är det Rövardotter-rep, och direkt efter det ska jag till mamma och fira hennes förelsedag...


   Det verkar som att jag har gjort en lyckad juldikt. Min mamma och pappa fick en liten egeninspelad julskiva av mig och mina systrar i julklapp, och på den skivan finns det en dikt som jag och min lillasyrra skrev. En oseriös-komisk-romantisk-sorglig dikt... Den verkar vara mycket uppskattad... så jag funderar på om jag ska lägga upp den på Youtube så allmänheten får tycka till hur mycket de vill...

Nu ska jag käka lite... och snart är det dags att sova...

Ha det så bra!!!
Heeey // Jocke


Kommentarer
Postat av: Johan

hmmm jag minns faktist inte vem den där Jenny är men jaja.



För er som inte förstod så är skumt=Samlag eller ev ett 4 månaders förhållande.

2009-03-09 @ 14:18:31
Postat av: Anonym

och för er som inte förstod vad jag nyss menade så var d för att jag bytte ut ordet konstigt mot skumt.



Om ni fortfarande inte förstår så förstår jag er.

Lät det krångligt? Njaa

2009-03-09 @ 22:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0