Boomerang!!!

Zola!

Filmningen den här veckan har skjutits upp då Jocke har väldigt mycket att göra med sina storsatsande Mini/mellan Jippisar samt andra grejor. Detta har givit mig gott om tid till att skriva, se på film samt vända upp och ner på allt vad dygnsrytm heter. Idag så tänkte jag tvinga mig själv att vara vaken till sent på kvällen så att jag vänder dygnet rätt igen.

Nyss så beställde jag biljetter till C Eriksson Solo på Folkets hus i Motala. Jag och Jocke ska gotta oss framför en av våra stora förebilder under drygt två timmar. Vad kan vara bättre för insperationen?

Att Jocke valde just den här veckan för att bli väldigt upptagen har dock visat sig vara ett väldigt klokt beslut med tanke på att min skrivarinsperation har slagit i taket hela två gånger. Jag har fått så kallat Flow och skrivit kopiöst mycket under 2 nätter. Oftast är jag glad om jag får uppleva 2 sådana nätter i halvåret men nu så uppstod dom alltså under samma vecka vilket visar att tristess är väldigt bra för insperationen och fantasin.

I det förra inlägget så skrev jag ju att jag lyckats få ihop ett synopsis till hela första akten i föreställningen jag skriver på. Dagen efter jag skrev det så kom insperationen till mig igen fast dubbelt så kraftigt. Jag lyckades hitta på och skriva ihop ett synopsis till hela andra akten. Jag lyckades lösa alla trådar och måla mig ut ur det lilla hörn som jag befunnit mig i det senaste halvåret. Då ska man alltså tänka på att första akten tog allt som allt beroende på hur man räknar mellan 1-3 år att komma på. Att jag då får ihop andra akten på 2 dagar känns därför lite tomultartat. Därför har jag tänkt att jag ska låta det ligga i några dagar för att sedan noggrant detaljgranska vad jag har skrivit och se om det är så bra som det kändes.

Nog om det nu!


Vår gamla kompanjon, klasskamrat och vän Philip Lifwergren ska ha inflyttningsfest på lördagen den 26.e
Jag var dessvärre tvungen att tacka nej till inbjudan då jag fått ett intressant angagemang i sthlm just den dagen......

Sorry Phil, vi kommer och traschar din nya lägenhet en annan gång!



//Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0