Stand up, radio, lite teater å lite mer stand up!

HÄÄÄJ!
Fullt upp var ordet!
I Lördags så körde jag stand up på en privatfest i Västervik.
En födelsedagsfest i en kanotklubbslokal med os-medaljer ifrån OS i Berlin 1936(Lite fel OS att stoltsera med kan man ju känna).
Publiken bestod av ett 20-tal anabola skinheads och deras flickvänner.
Det var med andra ord som upplagt för en dundersuccé. Det gick helt okej.

 

Igår så begav sig jag och Emil Wirebro till ett Motell i Mantorp för att göra ett företagsgig(med betalning).
Det var en osäker publik som inte visste riktigt om det var okej att skratta men efter ett tag så mjuknades dom upp så det var helt okej även om det kan vara lite jobbigt att dra tre skämt i rad utan skratt.

 

Idag så var det Stand up på Motala Comedy Club.´
Jag gjorde mitt sista inhopp som konfa, en trevlig erfarenhet. Drog en hel del små lustigheter. Publiken var liten men glad så stämmningen blev väldigt trevlig.
Idag har jag även hunnit med att jobba på teatern samt repa monolog.
Imorgon och på lördag så blir det Leken i Kärleken.
Jag och Emil blev intervjuade i p4 och bjöd på ett litet smakprov ur föreställningen.

 

 

Det kan ni lyssna på här:
http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=72&date=2010-11-11
(08.00-08.30  c.a 14 minuter in)
Hej sväjs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0