Martin Krantz

Hej!
Sitter och repar text för fullt för mig själv. Premiären närmar sig med stormsteg. Du har väl bokat biljett! Om inte så är det bäst att sätta fart på fläsket och ringa 0705 941 788 eller maila [email protected].

Nu till nånting helt annat. Martin Krantz heter en väldigt rolig komiker som jag har uppträtt med ett par gånger.
Han hade nyligen sin helt egna föreställning Martin Krantz - Judarnas Konung Kafé Klavér i Stockholm.
Vad har då detta med oss att göra? Jo det råkar vara så att det är jag som har givit namn åt föreställningen.
Martin bad om förslag. Jag gav ovanstående förslag halvt på skämt. Tydligen valde hann det namnet vilket var lite roligt. Så nu har jag förmodligen fet stockholmscreed i Namngivarbranchen! Håhåj!

Vart kom namnet ifrån?
Det har inte används förut men jag an väl säga såhär att det är en referens och om ni tar den referensen så är ni antingen väldigt stora nördar eller så har ni bara läst ett visst nummer av tidningen Filter.

Här är ett klipp med Martin Krantz:



Kuriosa: Det är förövrigt Martins röst man hör när man åker spårvagn i Göteborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0