Söndag



Yeeey! Söndag idag och ledigt trodde kanske ni. Men nejnej ack så fel ni hade!
Hela min dag har gått åt att vara med och sätta ljus till vårt dansprojket. Inte så jättefysiskt krävande men tid tog det. Vi började runt ett och var klara klockan 6. Men det var ändå ingenting mot vad det tog att sätta ljus till fyra föreställningar i höstas(Däribland min). Då var vi inte klara förens sent på kvällen efter 9-10 timmar jobb.

Inte nog med det. Nu ska jag tydligen iväg och repa dans i en timme också. Hejhej! Det e bara å slänga på sig trikåerna. Testade våra scenkläder idag. Fett snygga måste jag säga!

Igår hjälpte Jocke till med att riva scenografin på Sagateatern i Linköping efter den sista föreställningen av farsen Trazzel. Scysst schysst. Längtar tills vi spelar där igen. För nån gång ska det ske!

I Fredags så var jag på den pitoreska Hagateatern i Göteborg och såg på Bataljonens uppsättning av "Top Girls". Kortfattat samanfattat en aningen ofokuserad första akt och en lysande andra akt! Så kan det gå. Trevligt att träffa alla gamla vänner igen. Fick även lite insperation till skrivande och det är ju alltid bra. 

Hej hopps kalopps!

//Johan

Kommentarer
Postat av: Pia

Bra jobbat! Sätta ljus och riva scenografri är bra erfarenhet inför erat egna projekt./ F d scenarbetaren Pia

2009-02-11 @ 23:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0