Film!!!

Hej!
Nu tänkte jag berätta om en massa saker som har hänt sen senast. Den här veckan har varit väldigt mycket filmande. Underbart och kul!
Det började i tisdags med att jag spelade rollen som "Jånni" i filmen "Bollen är rund". Jag var lite missnöjd med vissa saker på onsdagen men regissören Dan var väldigt nöjd så vi får vell se hur det blir. Vi blev i alla fall klara på onsdagen.

På torsdagen så blev jag spontant uppringd av Dan som frågade om jag var tillgänglig till deras 24-timmars-marathon-festival-film. Det var en tävling där varje lag fick 3 olika förutsättningar och teman. Sedan skulle dom skriva manus, fixa skådisar, filma och klippa samt leverera filmen inom 24 timmar. Jag fick göra en rolig roll som skitig bilmekaniker. Jag har inte sett filmen än men den vann tydligen pris i kategorin "bästa samverkan mellan manus och skådespeleri" eller nått sånt. Kul!

Igår så repade jag lite kort inför en scen i teater och filmtvåornas sammarbete för att sedan bege mig in till Falkenberg för att köpa hårfärgningsmedel och övrig förtärning. Sen vart det lite fest och ingen sömn.
Idag så var det då äntligen dags för mig att gå in i filmproduktionen. Jag var inne i Falkenberg runt halv 9 på morgonen för att spela in min enda scen för dagen. Sedan så hängde jag kvar med filmarna under resten av dagen eftersom att jag är väldigt intresserad av film och gärna hänger med trevligt folk istället för att ligga hemma och ha tråkigt. Det var väldigt lärorikt och jag ska försöka ta med mig så mycket som möjligt till Estetnollornas filmprojekt i sommar.
När vi skulle filma sista scenen så fick regissören Ninja en idé och slängde in mig i scenen. Vilken tur att jag hade hängt kvar hela dagen så att jag var där lixom! Riktigt roligt.

Nu ska jag filma 3 dagar i rad på den här filmen och sen blir det tebax till shakespeare igen.
Jag har haft en väldigt rolig dag och en väldigt rolig och lärorik vecka. Jag tänkte försöka klippa ihop en liten film som visar allt men det beror lite på hur datorn funkar men vi får se.
Här är lite bilder ifrån veckan iaf:

Regissör Dan inför avfärd till Falkenberg, torsdag

Inspelning på cafe, torsdag

Jag som girig bilmekaniker

Inspelning i verkstad med min begåvade motspelerska Emely

Malin sminkad som utteliggare, fredag

Inspelning med Gliderfoto på ett torg i Falkenberg. Producent Ramel, Foto Ian, Ljud Filiph

Ljud Bob, Allt-i-allo Pippi, ljud Philiph, Klapp Matilda, Producent Ramel

Regi Ninja, Skådespelare Micke, Ljud Bob, Torg Falkenberg

 

Thats all for now!

Mvh

//Johan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0