Söndagmorgon!

God morgon alla! Klockan är nu 9.30 på en söndagsmorgon. Nu när jag jobbat så mycket med manuset några kvällar och nätter har det blivit så att jag gärna sover till 12.00, vilket gör mig helseg på dagarna. Så idag bad jag min mamma väcka mig vid 9.00 så att jag troligtvis kan somna tidigare ikväll och vända tillbaka dygnet...
Om 2 veckor fyller jag år och det är samtidigt då jag flyttar tillbaka till min lägenhet...

Som sagt manuset, det har jag skrivit nästan hälften, nu har jag svårt att hitta inspiration till resten. När jag hade sett Guldbaggegalan för några dagar sedan så var det jättelätt att hitta inspirationen och jag skrev då 5-6 scener direkt.... Nu har jag inte skrivit några scener på länge men försöker vara kreativ ändå och planera allt i förväg så vi absolut inte glömmer någonting när det väl gäller...
  Musiken har jag fortfarande inte spelat in demo på, men jag bör väl göra det snart...

Igår vad jag i Linköping och såg på Jippi Kulturproduktioners nyårsfars "Trassel". Jag åkte dit på ren chansning att få komma in gratis eftersom min plånbok är lite platt just nu. Som tur var var det helt okej för mig att få vara "Prao" hos ljudteknikern. Bästa platsen var det nästan också. Förutom att det var så långt ifrån scenen så kunde jag ändå sitta skönt hela tiden då jag hade ett bord jag kunde sitta framåtlitad mot iblend, och bakåtlutad på stolen ibland.
Jag hälsade på ensemblen där det var flera personer som jag jobbat med förut, och folket i foajen var också kända för mig.

Vad jag ska göra idag vet jag inte riktigt, men jag börjar väl med att gå upp ur sängen och ser vad dagen har att ge mig...

Ha det så bra!!!
M  V  H
Jocke


    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0