Ronja inhopp!



Tjo!
Det är bråda dagar för Estetnollorna. Jag räknade ut att jag varit "Ledig" i ca 4 dagar sedan jag slutade på skolan i Maj. Det känns dock helt okej. Jag blir galen när jag inte Har något att göra. Dom 4 dagarna så skrev jag förövrigt manus så jag vet inte riktigt hur d va med ledigheten!

I söndags så gjorde jag ett exklusivt inhopp i Ronja Rövardotter. Det var första gången jag stod på Sjöbergska Friluftsteater på 4 år. Jag har hade förberett mig så gott det gick utan att repa med dom andra i ensemblen och bakom scenen hade jag hjälp av Jocke och av mitt stolpmanus. Jag vart ganska nervös men föreställningen gick faktiskt bra och inga direkta missar noterades. Danserna och placeringarna satt som dom skulle. Nu har jag ingen aning om när jag står på en teaterscen igen vi får väl se.

Dagen innan inhoppet så Var jag på teatern och filmade bakommatrial som ska vara med på dvdn. Jag hoppas att vi ska kunna få ut lite bra material ur den 45 minuters råfilm som blev inspelat före och efter föreställningen. Förhoppningsvis så visar filmen också att skådespelarbranchen inte bara är godis, glass och vackra damer, utan även en hel del jobb.

Idag(igår egentligen) så var jag, Jocke, Bawan och Håkan uppe på Hållgården och rev scenen som vi byggt. Både Pelle och Den Girige är färdigspelade och det har varit väldigt roligt. Efteråt så bjöd Håkan oss på McDonald's.

I övrigt så klippte Jocke nyligen klart dokumentationsfilmningen av Den Girige som ni kan se delar av i trailern som finns postad i inlägget under detta. Efter rivandet och ätandet så åkte jag och Jocke på en liten Jobbrunda eller vad man ska kalla det. Vi kollade tyger, köpte rekvisita, försökte hitta en mataffär utan lyckat resultat samt letade efter en kyrka med lyckat resultat!
Vi avtalade även tid med Angus för inspelning av låtarna till filmen. Det blir förhoppningsvis på torsdag.

Imorgon så ska vi(Om vädret tillåter) åka in till Gamla Linköping för att filma lite kompletteringsscener med Bawan till Pelle Svanslös - filmen samt lite annat. Jocke har en pricklista med grejor som ska ordnas.

Just nu så sitter jag och försöker skriva manus till en rolig scen som ska vara med i långfilmen.
Den ska vara färdig på onsdag så det gäller att hitta inspirationen snabbt.

Som ni märker så är det bråda dagar men det är bara roligt! Den klart intressantaste sommaren på länge!

Vi har även 5 miljoner andra projekt men dom finns det inte tid eller plats att prata om nu!

Take Care!

//Johan


Kommentarer
Postat av: M

Bra jobb!

Jobba på!

2009-07-29 @ 18:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0