Moliere-Rep

Hejsan!
Har inte kunnat skriva på ett tag då man dels har jobbat för fullt i gamla linköping och dels inte har haft tillgång till internet. Menmen här kommer in liten update.

Jag och Jocke har spenderat hela veckan i Gamla Linköping med att bygga och repitera.
Mest bygga faktist. Solen har gassat på och vi har brännt oss.
Thank god for fuktighetskräm säger jag bara!
På eftermiddagarna så har vi repat och det har varit väldigt kul. Det är en rolig och bra ensemble vi har fått ihop så förhoppningsvis så kommer det att komma folk för att se den.
Jag har nog aldrig varit med om en pjäs där alla grundscenerier har blivit satta på mindre än 5 timmar.
Det går undan och det är kul. Det har också varit väldigt roligt att bygga scenen, tro det eller ej!
Jag har i hela mitt liv mer eller mindre gått och trott att jag varit allergisk mot allt vad slöjd heter men så länge man har trevliga arbetskamrater och ingen jobbig slöjdlärare kommer och gnäller stup i kvarten så är det helnice! 

Hållgården är också en väldigt bra insperationskälla. Jag har fått en massa nya ideér som jag skissar ner lite överallt och sedan renskriver när jag kommer hem. Vi får se när det kommer till användning.

Här är lite bilder ifrån veckan:



Första dagen på Hållgården



Bawan snickar i värmen



Scenbygge



Moi!


Vad finns mer att berätta. Jo! för er som inte redan visste det så har vi fått ekonomiskt stöd ifrån Film i öst på 5000kr vilket känns helnice! Vi har även tänkt vara med i en liten filmfestival med en av våra kortfilmer. Men mer om allt det där sen!
Hemsidan har äntligen hittats av google också så nu kan man hitta den närm an söker på estetnollorna. Gräjt!

Nu är det manusplugg som gäller!

Hej svejs!

//Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0