Hur går det med filmen?!

Hur går det med filmen? är ju en fråga som man skulle kunna fråga sig. Det verkar stå lite stilla nu. Jag har skrivit det nya synopsiset helt färfigt. Jag måste bara skicka över det till Johan så han kan jobba lite med filmens alla alika delar också, fast han måste ju lägga mycket tid på skolan också.  Själv har jag skissat på de 7 första scenerna, men har insett att det måste börja gå undan lite om det ska bli något gjort.

Genom en enkel matematisk uträkning kan jag meddela att på 14 veckor (ungefär) måste vi ha skrivit hela manuset klart. i alla fall de scener som ska spelas in utomhus. Inomhusscenerna kan vi ju spela in vilken årstid som helst egentligen.
  14 veckor är alltså 98 dagar... manuset består av 75 scener... Som ni säkert då märker så måste vi skriva en scen om dagen för att sedan sista månaden innan inspelning börja förbereda allt och alla...
  Det är första gången vi gör något sånt här, så vi får se hur det går. Jag känner ändå att det kommer gå bra =)

Igår var Philip from London och hälsade på hos mig. Vi snackade mycket gamla minnen, och vi snackade även lite nya grejer... Den låten som Johan och jag sjunger i vår senaste bloggvideo bygger på en fras som Johan och Philip kom på när vi hade Bamsekväll/nostalgikväll hemma hos mig. "Jag är kebab. Du är kebab. Han är kebab. Kebab". Den frasen tosatte jag och skrev till två verser. Igår var jag väldigt nervös när jag skulle spela upp den för Philip, eftersom han kanske inte alls skulle gilla den och då skulle ju inte jag ha någon rätt att sno den frasen av honom känns det som. Men när jag spelade upp den så skrattade han gott, och sa sedan eftråt att det var en bra låt. Och jag försökrade honom om att hans namn kommer stå med i eftertexterna som låtskrivare till Kebablåten.

  Idag vaknade jag 06:00 och kunde inte sova mer, så jag gick upp och satte mig med manuset och skrev en scen. Nu sitter jag här och skriver i bloggen. Om ett par timmar ska jag till gymmet. Efter gymmet ska jag göra mig iordning för att dra till Globenteatern och repa "Ronja Rövardotter", det är väldigt roligt. Efter det ska jag vänta på att Jenny slutar skolan, så ska jag skjutsa henne til gymmet, sedan vänta på att hon tränat klart och sedan ser jag fram mot en mysig kväll med henne.  Så ser min dag ut.

Ha det så bra!!
   Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0