Rep Rep Rep...

UJUJUJ!
Va man sliter och kämpar på. Det är roligt men jobbigt!
Idag så har vi repat ett par scener men den mesta tiden har gått åt att repa bubbningar. För er som inte vet vad det är så är det när man flyttar saker som rekvisista och scenografi av och på scenen eller från ett ställe till det andra osv. I vissa scener e det många saker som ska flyttas. Sen finns det ju dom som har klädbyten. Som jag. Detta skall alltså repas in samtidigt som bubbningarna. Sen kör man hela scenövergångarna med alla danser kläder och saker förhoppningsvis på plats. Just nu så går det precis men Elisabet har sagt att på premiären så kommer vi vara så pass trimmade att vi kommer hinna dricka kaffe och ta en ciggarett och ändå hinna. Fantastiskt! Och jag som varken röker eller dricker kaffe!

En av mina tre roller i den här föreställningen heter Baron Adrian och är en Husar. I manus står det att han uppträder i full Husarmundering. Alltså hatt, häst, sabel och hela baletten. Nu har vi fått stryka hästen av konstnärliga och praktiska skäl men allt annat ska vara med. Idag så testade jag min Hatt och min sabel. Det såg ut ungefär såhär:



Fullt ös Hedenös imorrn e det dags för nya upptåg!

Hej Hå!
//Johan

Kommentarer
Postat av: Pia

Tjusig!

2009-05-07 @ 23:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0