Glädje och sorg

Hej!
Som ni märker so skrivs det alldeles för lite här. Detta beror på flera olika saker men mest på att jag inte har något internet och sällan kommer till att göra spontana fina inlägg och updates utan det får bli en massa vid specifika tillfällen istället. Som det här! Problemet skall åtgårdas inom en snar framtid hoppas jag. Den senaste tiden har en hel del hänt.

Stand up-kväll på Cafe M
Ja säsongen öppnades för stand up-klubben Lkpg Haha! Ben Kersley som driver stället bad mig att stå vid dörren och sköta kassan. Det blev en riktigt trevlig kväll med många bra komiker och stämmningen var mycket trevlig. Vi får se ifall jag får tummen ur och gör ett litet framträdande där så småningom.

Estetnollornas Årsmöte
I lördags så hade vi vårt första års och produktionsmöte i studiefrämjandets lokaler. Det hela var väldigt avslappnat och anspråkslöst. Vi kom fram till en hel del beslut och redde upp en massa saker som behövde redas upp och planerade för framtiden. Det mest betydande beslutet på kort sikt var att vi ska lägga nästan allt fokus på långfilmen och att alla andra större projekt får vänta. Vi kom fram till en hel del saker som att vi ska uppdatera bloggen betydligt oftare(hehe). Det mesta är dock på för tidigt staium för att avslöja här men jagk an säga såhär att en hel del saker kommer att hända och framtiden ser spännande och ljus ut!

N00marathon - Förlust...fast ändå inte
I söndags så befann vi oss på Elsas hus i Linköping för att titta igenom bidragen till tävliingen och få en vinnare utsedd. Tråkigt nog så hakkade dvd-spelaren konstant och det tog tid innan filmerna gick igång. Där så vår film "För en del går det fel" visades så försvann flera repliker och 2 halva scener!!! Katastrof! Förhoppningsvis så hade juryn sett dom riktiga filmerna innan. Vi vann inte tävlingen utan B-lagan vann med sin film Fänglande. Värt att påpeka förutom bildstörningen kan ju vara att dom hade ett film-team på 10 pers medans vi var 4 som gjorde allting. Nu vill jag absolut inte låta bitter för det är jag inte. Tvärtom! Det var en trevlig liten tillställning och all heder till KGs lag som om man ser objektivt på det hela hade en betydligt bättre strukturerad story.

Nu slutade dock inte tävlingen här för våran del som man skulle kunna tro....
För idag så fick Jocke ett meijl om att två bidrag skulle skickas till finalen i sthlm och därför så ska vi nu med minsta möjliga marginal åka till sthlm och tävla med vår film!!!
Det känns helt okej. Den 26.e september drar vi!

Pjäs
En av sakerna vi tog upp på årsmötet var möjligheterna till att sätta upp en teaterföreställning i framtiden. Mjöigheterna finns och det känns bra. Jag skriver sedan en tid tillbaka på ett antal föreställningar och igår så tänkte jag för 36.e gången lägga ihop alla ideér och scener och se vad jag har. Skillnaden var att jag den här gången faktist gjorde det. och hör och häpna en hel del skaer föll på plats. Nu har jag ett utkast på en första akt vilket känns kalasbra. Jag satt uppe och skrev i 5 timmar i streck igår vilket också känns bra. Mycket jobb återstår naturligtvis men det är kul när det lossnar.
__________________________________________

In other news
Vår vän och fd klasskompis Kevin Kelly sökte iår till idol för 2.a eller 3.e gången. Såhär såg det ut:


Kevin påpekar att han själv inte är nöjd men vafan!
Jag tycker han sjunger grymt bra!
Förövrigt så tycker jag att IDOL suger!!!

Nu blir det lite chill!
Ha det gött!

//Johan

Kommentarer
Postat av: g

När får man se filmen då!??

2009-09-15 @ 21:36:40
Postat av: T

Finfina grejor!

2009-09-18 @ 10:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0