I´m Back Motherfuckers!

Yeah!
Nu är jag hemma ifrån västkusten. Jag kom faktist hem redan i tisdags men har varit lite upptagen med annat så jag har inte fått för mig att skriva här förens nu.

Lördag-Tisdag spenderade jag som bekant på västkusten. Detta var vad jag gjorde:

Lördag:
For jag till Göteborg för att ta del av mina gamla skolkamrater i teatergruppen Bataljonens uppsättning av Det här är inte Markesinnan de sade. Det var en mycket intressant upplevelse. Jag var dock lite för trött för att hänga med och efterfesta i Göteborgs nattliv pga för lite sömn så jag drog "hem" till Marklandsgatan och somnade framför ett avsnitt av Vem vet mest med Hanna.

Söndag:
Bar det av till Vessigebro och Katrinebergs Folkhögskola För att se teatertvåornas uppsättning av Lets go wilde! Det blev rena rama Reunion-återträffen. En massa gamla vänner från min tid på skolan var där för att se och delta i föreställnigen. Hur var det då? Ja vad ska man säga? Superlativen tog lixom slut i söndags. Det var helt fantstiskt på alla sett. Sen vart det naturligtvis efterfest. Samtliga föreställningsfester på Katrineberg brukar uppnå nån form av mytomspunnen legendstatus. Så också denna gång. Jag somnade klockan 7 och gick upp klockan 10 nästa dag.

Måndag:
Pga gårdagens omständigheter så var jag inte riktigt vid full mental närvaro när Katrinebergs filmfestival gick av stapeln men det blev bättre och bättre ju längre dagen led. Så blev också filmerna. Sjukt bra! Aillhopp! Detta var den bästa filmfestivalen jag sett på skolan hittils. Jag var också med på film, dessvärre så hade ljudet blivit ganska dåligt av nån anledning vilekt förstörde en del av den menmen. Snygg var den iaf. På kvällen så vart det en festivalfest där ännu fler gamal ansikten dök upp och partajade. Nice nice!

Tisdag:
Så gick jag upp klockan tio och åkte med Malin in till Varberg för att där ta tåget till Göteborg för vidare transport med buss hem till Linköping. När jag kom hem så hade jag en 8 timmars helkväll med Lost där jag på mitt alldeles egna lilla viss tog farväl av världens bästa tv-serie. Slutet var helt fantastiskt och jag grät många tårar.



Sådär! Det var min helg.
I övrigt så hade Fem myror... premiär i helgen och fick finfina recensioner!
Nu får vi se vad sommaren har i sin famn. Inte mycket planerat. Jag har några manus att skriva, sen får vi se!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0