Tv å stand up!


C.a 5 minuter in i detta klipp blir det intressant.

Det e mykke nu!
Igår så var jag i Norrköping och gjorde dne sista föreställningen av Leken i Kärleken. Den kan ha varit den bästa!
Tanken var att Estetnollorna skulle uppträda på Teaterfestivalen där idag och imorgon men vi har beslutat att vi måste repetera inför premiären om en vecka! Ett klokt beslut tycker jag.

I torsdags så var jag i Göteborg med min komikerkollega Palle Strömberg. Vi uppträdde på stå upp-klubben Gött i Mössan för andra gången. Denna gång så var det lite speciellt. Vi var 4 komiker som körde. Först så fick vi alla gå upp och presentera oss lite kort. Jag var nog den enda som höll tiden skulle jag tro.

Sen var det komikerdueller i olika kategorier.
Först så var det i Elaka Dikten där vi skulle läsa elaka dikter om varandra. Jag körde mot Martin Gustafsson som även har klubben. Han gjorde en imponerande bra dikt. Mycket välreasearchad! Han nämde saker som Estetnollorna och våra From Hell filmer. Saker som kan ha tagit lite tid att plocka fram. Min dikt var lite mera allmän men ganska effektiv. Efteråt så fick publiken jubelrösta på vem dom tyckte var bäst. Jag vann! Jag skulle dock känna att denna vinsten var lite stöld. Martins Dikt var bättre rent materialmässigt kan jag tycka så det var en bra vinststöld. Som pris så vann jag en lök.

Den andra duellen var mot Palle. Vi skulle tävla i One-liners. Jag hade egentligen bara tre ganska pissiga one-liners förberreda men väl där uppe så fick jag väldigt bra respons och lyckades imprivisera fram 3 stycken on the fly! Det var en grym duell mot Palle. Även här gick jag segrande ur striden och vann en rödlök. Lökigt värre.

Sen var det dags för Ordvits-battle. Jag körde mot en kille som hette Jacob Stålhammar. Här hade jag mitt mesta och mitt bästa material. Kanske vart lite för många. Kvalitén böprjade dala lite mot slutet men lyckligtivs hade folk riktigt roligt. Jacob erkände sig besegrad redan innan omröstningen. Jag vann en en-krona.

Den sista tävlingskategorin var Din mamma-skämt. Din mamma är så tjock/dum/konstig så att... etc
Här ställdes jag återigen mot Martin och även här lyckades jag ta hem segern. En 100 procentig kväll med andra ord. Det tackar jag publiken för. Som pris fick jag 2 glas vin/öl i baren. Danke Shön!
Efter en timmes letande efter parkeringshuset där vi ställt bilen så lyckades vi hitta den. Sen åkte vi hem!
En mycket trevlig kväll. Synd att det itne var mer folk där för dom som var där hade riktigt kul. Inklusive jag själv.

Ikväll så blir det stenhårt rep med VÄRLDENS SÄMSTA FÖRESTÄLLNING!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett tv-program? Är du släkt med en jätte stor kändis? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-09 @ 13:13:38
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0