Kill Your Darlings



Hejsan!
Här hör jag av mig ifrån skrivarstugan mitt i natten.
Medans Jocke just nu har fullt upp med att repetera revyn Strålande Tider! så sitter jag och pusslar med manuset och hur långt vi har kommit och vad som behöver fyllas i osv.
Jag satt och började pussla med andra akten och testade lite olika kombinationer. Risken finns att jag och Jocke pusslar om allting när vi ses igen men ändå. Det är en process som ger en bra överblick på vad vi har och vad som ev saknas.
Jag började skriva på en ny sketch som blev ganska kul men det ser inte riktigt ut som att den får plats så troligen kommer den inte med i föreställningen. Lyxproblemet är när man vill göra en föreställning på c.a 2 timmar men har material för 3. Då får man använda det berömmda uttrycket Kill Your darlings. Dvs ta bort bra nummer som man gillar för att det helt enkelt inte får plats osv.
Just nu är det så att en hel del bra nummer hamnar utanför samtidigt som vi har nummer som måste skrivas till för att det ska fungera med byten osv. Mycket att hålla ordning på.
Helst så skulle man ju bara vilja spela alla ens favoritnummer kan man ju tycka men det funkar inte riktigt om man vill ha en jämn, snygg och episk föreställning.
Jaja, det är ju bra att vi har lyckats vräka ur oss så oerhört mycket material.
Kreativiteten är det i alla fall inget fel på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0